lunes, 22 de septiembre de 2014

El bloc i els seus elements estructurals

Extret de: http://www.elnegocioweb.com/











Un bloc, és un diari interactiu i personal a Internet. És a dir, es tracta d'una pàgina web en la qual es publiquen articles curts amb contingut actualitzat i innovador sobre temes específics.





Elements estructurals d'un bloc:

Un bloc, està format per diversos elements. Alguns són comuns en totes les plataformes de blocs pero hi ha altres que són exclusius i personalitzables. Els elements bàsics d'un bloc són:

-Entrades: És la unitat amb la qual s'actualitza la informació d'un bloc. És a partir d'aquí, on es creen noves publicacions.

-Comentaris: dels visitants del Blog. La major part dels blogs permeten als visitants realitzar i deixar publicats comentaris per a cada entrada o post. La interacció entrades (posts) - comentaris (comments). Representa tot un sistema de comunicació amb els lectors que deixen les seves impressions i enriqueixen el post.

-Pàgina estàtica: És una pàgina que es manté sempre fixa en un espai del bloc. S'utilitza per tenir informació permanent i que sigui fàcil de trobar.


-Gadgets: Eina o instrument que es poden afegir a un bloc per personalitzar-lo. Hi ha de molts tipus, alguns serveixen per aportar informació als lectors i uns altres són més visuals. 

-Blocroll: és una llista d'enllaços d'altres blocs que un blogger troba interessants i útils, És similar a una llista de favorits.

-Etiquetes: Permet organitzar les entrades d'una manera personalitzada. 

Com un petit resum del que s'ha dit anteriorment, he trobat aquest vídeo on explica què és, i perquè serveix un bloc, crec que és força interessant i sobretot útil i educatiu.

                    
 


Com a docents d'un centre, podem utilitzar un bloc no només pensat per els nostres alumnes (amb la finalitat d'una millora del seu aprenentatge) sinó també adreçat a altres formadors del nostre mateix àmbit o com a membres d'un col·lectiu de centre per tal de:

-Compartir recursos i experiències amb altres formadors.
-Cercar i recollir experiències d'altres centres.
-Elaborar un dietari d'aula, de manera que cada professor pugui saber què s'hi ha treballat abans i després de la seva sessió, amb l'intenció d'aprofitar recursos, idees, textos etc.
-Elaborar un dietari decentre, amb totes les informacions rellevants.
-Recollir protòcols interns de funcionament del centre.
-Intercanviar resultats, informacions, etc. dels projectes d'investigació.


                        
Fonts d'informació: http://www.euroresidentes.com/Blogs/Bitacoras/partes-blogs.htm, http://cv.uoc.edu/web/~ueees/tutorial_blog/cat/usos_educatius_del_blog.html  i d'apunts a classe. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario