martes, 9 de diciembre de 2014

Aportació a la wikipedia

Per posar en pràctica tot el què he après, ens van proposar modificar un artícle de la Wikipedia. Aquest article havia d'estar relacionat amb el món de l'educació, així que vaig decidir treballar amb el tema de ''Sistema educatiu de Finlàndia'' ja que sempre m'havia cridat l'atenció, i a més, des de que ho havia treballat a Batxillerat a Pedagogia m'agradava força aquest tema. 

Per començar, em vaig registrar i vaig fer el bus turístic de la Wikipèdia. Una vegada vaig saber com funcionava, vaig buscar l'article relacionat amb el tema que volia fer. 

Així doncs, el que he modificat ha estat el següent:

1) Vaig posar una referència a la part subratllada en blau. Vaig cercar informació sobre la Pisa de 2003 i vaig trobar un document força interessant que ho vaig afegir com a link al final de la pàgina.


2) En la segona imatge podem veure com també vaig posar referències (que es poden trobar al final de l'article). 

3) A continuació, vaig afegir més informació i vaig parlar sobre les carecterístiques del sistema educatiu finlandés que han contribuït a l'èxit dels seus alumnes. 

4) Per finalitzar la meva modificació de l'article, vaig afegir les pàgines webs d'on havia trobat la informació que havia afegit als Enllaços externs. A més a més, com he dit abans, vaig afegir algunes referències.


A més a més, cal dir que també vaig corregir algunes faltes d'ortografia que vaig trobar per la pàgina. 


Per mi fer aquesta activitat la he trobat molt gratificant ja que mai havia modificat un article a la wikipèdia i sincerament pensava que seria fàcil, pero he tingut alguns problemes que al final penso que s'han solucionat correctament, Així doncs, en l'article, he citat, he fet referències i he afegit informació.

A continuació hi ha l'enllaç: https://ca.wikipedia.org/wiki/Sistema_educatiu_de_Finl%C3%A0ndia

Fonts d'informació: Coneixements pròpis, http://www.oecd.org/pisa/39732493.pdf i http://www.otraescuelaesposible.es/pdf/secretos_finlandia.pdf

No hay comentarios:

Publicar un comentario