viernes, 17 de octubre de 2014

Educació en comunicació audiovisual

La imatge és més universal. Té un codi universal.
L’educació per els mitjans tenen que ser varios.

Dos factors principals: Familia i escola.

La responsabilitat d’educar és cosa de les dos institucions (familia i escola). ‘’Hagamos lo que hagamos en casa tiene incidencia en los niños e igual pasa en la escuela.’’
Els mitjans de comunicació tenen una gran responsabilitat ja que de certa manera ells estàn educant i estan tenint un rfrcte educatiu. Hi ha un gran malgastament en els mitjans de comunicació i en les tecnologies (tot el que ve per imatge sempre és complementari a la paraula que diu.).
No és el mateix ensenyar a partir d’un video que a partir de la parla del professor. Es té que fer una alfabetització múltiple a les escoles (visual i digital) que permeti que tothom pugui treure beneficis de les tecnologies. Les noves generacions s’adapten més fàcilment a qualsevol canvi i tenen una ment més oberta. Es té que dissenyar pedagogies.


CONCLUSIÓ 
El professor està considerat com el més important i els mitjans de comunicació no tant. Actualment no es fa un bon ús de les tecnologies (TIC) en les aules, en el sentit de que és un suport. La tecnologia a vegades s’han vist com entreteniment. Té que haver-hi responsabilitat de part dels mitjans i educar. Amb educació es preten donar les pautes perquè l’infant o jove pugui ser crític i autònom.
Crític: Adonar-te de quan t’estan intentant enganyar etc. Que tinguis prou opinió per quedar-te amb una altre.
L’autodidactisme no és suficient. Ncessitem estar educats i no ho podem deixar en l’autodidactisme.

La competència comunicativa és saber veure.

No hay comentarios:

Publicar un comentario