lunes, 27 de octubre de 2014

Usos educatius dels blocs: Recursos, orientacions i experiències per a docents

El llibre ''Usos educatius dels blogs: Recursos, orientacions i experiències per a docents'' es un llibre on ens explica els diferents usos que poden tenir els blogs en el món de l'educació, a partir d'exemples i experiències.

Extret de http://www.editorialuoc.cat/usoseducatiusdelsblogs
                                           



En el món en que vivim, han sorgit unes noves paraules, neologismes, com ara blocaire, que és la persona que té un bloc, blogosfera, que és la xarxa social d'un grup de blocs i els seus blocaires, blocs...que per a algunes persones poden semblar molt normals i corrents, però en canvi per a altres generacions, més grans, no els hi són tan normals i corrents com per a nosaltres. 

La web 2.0 es una web on qualsevol persona pot crear contingut i pot penjar la seva informació a Internet. Això és gràcies a les eines, les quals són molt fàcils i simples a l’hora de facilitar-nos el treball.


Els autors d'aquest llibre ens expliquen que hi ha diversos tipus de blocs, dividits en:

Extret de http://bearovira.blogspot.com.es/



Blocs d'aula:
-Blog d'aula del professor: el qual proporciona tota la informació necessària a l'alumne.
-Bloc de professors-alumnes: Són com quaderns els quals agrupen tota la informació del docent i les diferents entrades de l'infant.
-Bloc de l'alumne: Serveix com a carpeta d'aprenentatge digital. S'utilitza per executar les activitats proposades pel mestre. 

Bloc destinat a seminaris i cursos de formació en TIC per al docent

Blocs de professors (individuals): En el qual hi ha les reflexions, opinions sobre l'educació, la seva metodologia o les TIC.
Blocs de centre:Acostumen a ser revistes digitals per informar als pares i als alumnes de les activitats que es realitzen a l'escola. 

Penso que el llibre ''Usos educatius dels blocs: Recursos, orientacions i experiències per a docents'' ha estat molt interessant. A partir d'aquí, he après que amb la web 2.0 no només és el fet de crear un contingut, és el fet d’interactuar i compartir l’ informació amb les altres persones. Com per exemple, els blocs ens han servit per fer unaltre didàctica de treball alhora del professor de donar-nos els continguts de la seva matèria. El professor penja la informació a un bloc i a partir d'allà, els alumnes hi entren i realitzen les diverses activitats que els hi ha marcat el docent en el bloc per fer. D'aquesta manera les activitats que a classe no donen temps de fer, els infants les fan a casa a partir del bloc. També hi poden penjar treballs o participar en forums a través d'una web anomenada moodle per exemple. 

Fonts d'informació: Llibre ''Usos educatius dels blocs: Recursos, orientacions i experiències per a docents'' i apunts a classe.

No hay comentarios:

Publicar un comentario